Misiunea unei aplicatii de tip ERP este imbunatatirea organizarii si comunicarii. Solutiile IT sunt suportul asigurarii unui mediu de lucru familiar si prietenos pentru indeplinirea obiectivelor unei institutii publice.
Provocarile in realizarea aplicatiei ERP pentru institutiile publice au fost operarea mai usoara si o raportare rapida.
Operare
Raportare
Avantajele aplicatiei ERP pentru administratia publica
Functionarii interactioneaza cu aplicatia prin mecanisme variate si simple
Managerii au la dispozitie informatii din toata institutia intr-un mediu intuitiv si atractiv
Nucleul aplicatiei sa fie robust si extensibil
Sistemul disponibil pe internet
Beneficiile managementului
Rapoarte online accesate foarte usor
Control facil si la nivel de detaliu
Urmarirea consiliilor locale si institutiilor subordonate
Asistenta in activitatea de control financiar preventiv
Evidenta a angajamentelor legale
Aplicarea si respectarea normelor ISO sau a procedurilor interne
Sistem informatic unitar si coerent
Beneficiile angajatilor operationali ai institutiei
Colectarea unui volum mai mic de informatii
Note contabile generate automat
Documente inregistrate cronologic
Rapoarte contabile automate si actualizate
Disponibil bugetar automat
Asistenta in activitatea de control financiar preventiv
Evidenta angajamentelor legale si urmarirea ALOP
Provocarile in realizarea aplicatiei ERP pentru institutiile publice au fost operarea mai usoara si o raportare rapida.
Operare
- Preluarea cu efort mai mic si mai repede a documentelor in contabilitate
- Eliminarea colectarii redundante a documentelor in programe informatice diverse
- Transferarea colectarii documentelor primare catre cei care le receptioneaza
- Pastrarea controlului absolut asupra modului de contare in serviciul contabilitate
Raportare
- Generarea automata a rapoartelor generale sau specifice unei directii
- Rapoarte on-line, prezentate intr-un mod usor si intuitiv
- Date de interes general disponibile in toate directiile
Avantajele aplicatiei ERP pentru administratia publica
Functionarii interactioneaza cu aplicatia prin mecanisme variate si simple
- Interfete de aplicatie Windows
- Microsoft Office
- Interfete web
Managerii au la dispozitie informatii din toata institutia intr-un mediu intuitiv si atractiv
- Rapoarte online publicate pe intranet
Nucleul aplicatiei sa fie robust si extensibil
- Sistemul va prelua date din surse multiple precum alte aplicatii, fluxuri de lucru, etc
- Nucelul se va putea adapta unor cerinte in schimare
Sistemul disponibil pe internet
- Sistemul se va accesa din alte locatii in regim de securizare excelent
Beneficiile managementului
Rapoarte online accesate foarte usor
- Buget, executie bugetara, dari de seama
- Posibilitatea de presonalizare a rapoartelor
Control facil si la nivel de detaliu
- Fara sa fie nevoie sa foloseasca aplicatii particulare
- Informatii permanent actualizate
Urmarirea consiliilor locale si institutiilor subordonate
- Fonduri locale si fonduri ale Uniunii Europene
Asistenta in activitatea de control financiar preventiv
- Prin efectuarea de calcule automate si acces imediat la toate informatiile necesare
Evidenta a angajamentelor legale
- Informatii despre stadiul si modul de derulare a contractelor
Aplicarea si respectarea normelor ISO sau a procedurilor interne
- Implementeaza baza pentru procese standardizate si mod de aplicare omogen
Sistem informatic unitar si coerent
- Usureaza munca subordonatilor
Beneficiile angajatilor operationali ai institutiei
Colectarea unui volum mai mic de informatii
- Documentele primare preluate de servicii
Note contabile generate automat
- Conform monografiilor si activitatilor contabile definite, in conturi analitice si sintetice
Documente inregistrate cronologic
- Automat sistemul va asigura ca documentele sunt inregistrate cronologic
Rapoarte contabile automate si actualizate
- Balanta de verificare lunara, bilant, situatii financiare trimestriale, semestriale si anuale
Disponibil bugetar automat
- Executie bugetara actualizata permanent
- Evidenta disponibilului bugetar si incadrarea platilor
Asistenta in activitatea de control financiar preventiv
- Prin efectuarea de calcule automate si acces imediat la toate informatiile necesare
Evidenta angajamentelor legale si urmarirea ALOP
-
Proces ALOP asistat